19 Şubat 2014 Çarşamba

Kaynana Olunca Bir Halt mı Olduk Sanıyoruz

                                                     
Şekerim geçen gün bir arkadaşım anlatıyor gelinin evine gitmiş, ona bir sürü şey öğretmiş. Sayesinde biraz hanım olmayı öğrenecekmiş. Kibarca güldüm ve çok iyi etmişsin. Böylece aranız daha iyi olmuştur dedim laf soktum ama kafa tık tık. Anlamadı hal anlatmaya devam etti. Ukala ukala.
Ulan sen gelinken ölen kayınvalidenin evde lafı geçtiğinde, yemeğinden kocan bahsettiği için.' ...... şimdi o hayatta değil ama hala bana akıl öğretiyor diye evde kavga çıkarıp günlerce kocana küsmemişmiydin. Sanki senin gençliğini bilmiyoruz. Çaktırmadan kocanın akrabalarına evde laf sokup sokup  onları eve sokmaz etmedin mi? Sen kaynana olunca duayen oldun sanki. Gelinin sana iyi katlanıyor şekerim, benimki olsa ve senin yaptıklarını yapsam eve sokmaz vallahi dedim, dayanamadım dedim..: )
                           
  • Gelinin evine gitmiş, kendi evinin düzenini gelinin evine vermeye çalışmış. Yok gitmiş yatak odasına iç çamaşırların düzeni ile ilgili laf söylemiş. Senin ne işin var elalemin yatak odasında ve ne diye çekmece açıyon. Hiç mi saygın yok oğluna hadi gelini geçtim.
  • Yemeğine yorumda bulunmuş. Çok güzel olmuş. Ben de bu yemeği şöyle yapıyorum diye. İltifatın senin olsun soran var mı nasıl yaptın diye. Sanki senin nasıl yaptığını bilmiyoruz. Her çorbanın içine tereyağ ile samırsak koyuyorsun böylece hepsinin tadı aynı. Ne çorbası içersek içelim senin evinde samırsaklı, limonlu ve tereyağlı bir tat geliyor. 
  • Ev eskisi gibi değil, artık temiz ve düzenli diye iltifat etmiş. Laf eskiden pis ve dağınıktın demişsin işte.
  • Çamaşırı nasıl katlayacağını anlatmış, sen anlatmasan o katlayamazdı senden önce  dolabın içine tıkıyorlardı.
Ay en son anlatma şekerim şimdi patlicam dedim. Bana biraz küstü ama napayım. Gençliğinde de böyleydi bu. Kimseyi düşünmez tın tın kafa. Anca süslensin gezsin. 5 kuruş kenara koymadı. Bir halt çevirince bana anlatır. Sonra ben dayanayıp doğrucu davutluk yapınca küser gider günlerce aramaz, sormaz. Evime uğramaz sonra hiçbirşey olmamış gibi bana gelir yine anlatır anlatır, kavga çıkarır. Beni biliyorsun ne diye her seferinde bir halt ettiğinde bana gelip anlatıyorsun ki. Git Tetoş a anlat şekerim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...